Husk 20 % rabat på Æteriske olier og duftolier og duftlamper til og med 16-2-25. Brug koden: Februar Rabat 20%

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridiske oplysninger:

CremeCompagniet

CVR: DK29579504

Chr. Richardtsvej 43

Ørsted

5620 Glamsbjerg 

Lager-adresse: 

Taarupparken 2

5560 Aarup

Danmark

Telefonnummer: (+45) 50438350 / 64451550

Mailadresse: cremecompagniet@mail.dk

Branchekode: 47 75 00

Bank

CremeCompagniet har Nykredit Bank

Reg. nummer: 5479

Kontonummer: 0000883112

Udsolgte eller manglende varer

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber CremeCompagniet sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i CremeCompagniets store udvalg.

Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

Dankort /VISA

Mastercard

Apple Pay

Google Pay

PayPal

Bankoverførsel

Gavekort

MobilePay

Efter aftale (kun for virksomheder eller kunder, som har indgået en betalingsaftale med CremeCompagniet)

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debet såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen.

Autorisering på debetkort

Ved debetkort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Danmark – Kroner (DKK).

CremeCompagniet benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

CremeCompagniets egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Gavekort

Gavekort fra CremeCompagniet udstedes elektronisk via mail og skal indløses på vores hjemmeside. Indløsning foregår med kode sendt via mail, der skal oplyses ved tjek-ud/kassen i webshoppen.

Gavekort kan udstedes til en værdi på kr. 300 pr. gavekort. Der kan udstedes flere gavekort til samme bestilling. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb, vil den resterende værdi forblive på kortet, med den pågældende kode.

Gavekort fra CremeCompagniet er gyldige i 1 år fra udstedelsesdatoen og kan ikke genopfyldes. Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstattes ikke. Gavekort udstedes i overensstemmelse med reglerne i lov om betaling.

Levering / Fragt

Leveringstiden for din ordre er som udgangspunkt 1-3 hverdage. Det annonceres tydeligt på webshoppen, hvis der i særligt travle perioder må forventes generelt længere leveringstid, og der gives personlig besked på mail, såfremt levering vil overstige de 1-3 dage.

CremeCompagniet anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS, Bring og Danske Fragtmænd til levering i Danmark.

Levering til Grønland og Færøerne forgår med flytransport med PostNord og kan i særlige tilfælde omdirigeres til skib. Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt.

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Du vil kunne vælge mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

CremeCompagniet har ansvaret for den fysiske vare, indtil kunden har modtaget denne.

Specielt for flex-levering

Ved anvendelse af transportørens flex-leverings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr. bortkommelse eller skade af leverancen.

Specielt for erhvervskunder

Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

Reklamation

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages.

For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget.

Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises.

Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden CremeCompagniet kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

Anvendelse af tredjeparts transportør

I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder CremeCompagniets forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

Afhentning

På vores lager i Aarup eller adresse i Glamsbjerg er det muligt at afhente din ordre, dog altid efter aftale.

Da det altid kun er afhentning efter aftale, er der ikke nogen åbningstider.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest fire hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og/eller sms herom.

Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser: Ingen fortrydelsesret 12 måneders reklamationsret

Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning .

Betaling med Dankort er gebyrfrit.

Gavekort udbetales ikke.

Ved køb af varer, der ikke er på lager og derfor skal bestilles, tages der forbehold for, at den ønskede mængde ved bestillingen ikke kan opfyldes fuldt ud. Skulle dette være tilfældet, forbeholder vi os retten til at annullere ordren eller, med accept fra køber, at levere en mindre mængde end det bestilte. Dette gøres uden købers krav på efterfølgende dækningskøb.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette kan du gøre ved at skrive til os herom på e-mail til cremecompagniet@mail.dk.

I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Dette gælder dog ikke for gavekort.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returret for ordrer med gratis gaver/vareprøver: Ved returnering af en ordre med en gratis gave skal denne også returneres. Manglende returnering af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.

Returnering

Returnering af køb skal altid sendes til vores adresse:

CremeCompagniet v/Lone Christiansen

Chr. Richardtsvej 43

Ørsted

5620 Glamsbjerg

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750 DKK.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Køb foretaget som erhvervsdrivende.

Gavekort udstedt i forbindelse med fx konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter.

Varens stand ved returnering

Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Det er op til CremeCompagniet at vurdere varens stand.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Vi tilbagefører pengene via bankoverførsel eller til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Hvis du returnerer din vare til vores adresse i Glamsbjerg, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til: CremeCompagniet v/Lone Christiansen, Chr. Richardtsvej 43, Ørsted, 5620 Glamsbjerg, Danmark.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt i vores lager i Aarup, dog kun efter aftale herom.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

For de produkter der er påført et nummer eller navn, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis navnet/nummeret ikke længere er til stede på produktet, kan det være svært for CremeCompagniet at behandle din reklamation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind. Skader på produkter forårsaget af groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Varen sendes til:

CremeCompagniet v/Lone Christiansen, Chr. Richardtsvej 43, Ørsted, 5620 Glamsbjerg, Danmark.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.          

Refunderingen vil blive tilbageført via bankoverførsel, eller via den oprindelige betalingsmetode, du anvendte ved købet, medmindre andet er aftalt, hvilket normalvis sker indenfor 14 dage.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videregiver eller videresælger ikke dine personlige oplysninger til andre. Disse er blot registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med CremeCompagniet, har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos CremeCompagniet og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for CremeCompagniet har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige i Firmanavn er: Sascha Christiansen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos CremeCompagniet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lone Christiansen.

Cookies

På www.cremecompagniet.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik

CremeCompagniet bruger en log-statistik på www.cremecompagniet.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere CremeCompagniet hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere (URL: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse) om din beskyttelse som forbruger når du køber via en pensopay betalingsløsning.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her(URL: http://ec.europa.eu/odr)

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse cremecompagniet@mail.dk.

CremeCompagniet, 31/01/2025